Hej

Ett stycke Flickvänsmaterial som blåser såpbubblor på en strand. 
 
Jag har fått så sjukt mycket kärlek och pepp sen jag startade den här bloggen, och jag ser i statistiken att ni är många som är inne och läser! Det gör mig så himla glad, men självklart också nyfiken på er.
 
Så: Vilka är ni? Hur hittade ni hit? Kommer ni att stanna? Har ni någon bloggis så att jag kan återgälda kärleken och peppen? Och viktigast av allt - när ska vi krossa patriarkatet?
#1 - - Madeleine -an uncompromising feministic vegan:

jag heter Madeleine och är en feministisk vegan bosatt i Göteborg. så min blogg handlar mest om de ämnena, annars är mitt största intresse musik och att fotografera. jag är osäker på hur jag hittade hit, tror jag vandrade omkring på Bloglovin mest. och klart jag kommer stanna! jag har inte bläddrat tillbaka så mycket men ska göra det snarast.

och svaret på sista frågan:
http://37.media.tumblr.com/9179247f9104dcc16379b30503f2de23/tumblr_n3g753uMbA1sfdv93o1_250.gif

Svar: Hej Madeleine!
Flickvänsmaterialet

#2 - - lisa:

Så glad att jag hittade din blogg. Jag är här för att stanna! Ju fler vi blir desto mindre blir patriarkatet

Svar: Hej Lisa! Kul att du har hittat hit!
Flickvänsmaterialet

#3 - - Juli:

Hej hej! Jag hittade hit av en slump, och kommer definitivt att stanna! Har ingen blogg men har länge funderat på att skaffa... Återkommer ifall jag gör slag i saken XD LÅT OSS KROSSA PATRIARKATET NU

Svar: Hej Juli! Skaffa en blogg, det blir kul!
Flickvänsmaterialet

#4 - - Amanda:

Tjo! Skulle gissa att jag hittade hit via en länk i en facebook grupp eller liknande. Det känns som att jag läst en blogg som du skrivit tidigare, typ kanske för två år sen?? Tänker att vi ska krossa patriarkatet NU NU NU!

Svar: Jag har bloggat rätt länge på olika ställen innan den här bloggen, så det är inte omöjligt! Och ja, nu nu nu!
Flickvänsmaterialet

#5 - - Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa:

Jag hittade hit via nån länk på fb. Är helt frälst nu. Tycker vi krossar patriarkatet om två veckor, tre dagar och fyra timmar ungefär.

:)

Svar: Bra, jag är på! <3
Flickvänsmaterialet

#6 - - Madde Schwedaan:

Hej! Jag hittade hit via Sister Disco, och jag tänker absolut stanna! Älskar antifeminismens ABC <3
Jag bloggar på en sida vid namn www.MadsonArt.wordpress.com, den ligger i utkanten av cyberspace men ett riktigt fint ställe med mycket KONSTigt för den som känner för det.

Jag är med och krossar patriarkatet sekund för sekund precis just nu!

Ha det fint!
/Madde

Svar: Åh, det måste jag kolla in!
Flickvänsmaterialet

#7 - - Pelle:

Yo! Pelle här. Long mate no see.

Min blogg: pellespersonliga.se

Patriarkatet? Det måste väl ändå vara en modern myt? Amirite or amirite? High five på den! KA-DYYYSCH!

Men närå, jag skämtar så klart. Jag tycker: ju förr desto bättre.

(Ps. Panniks-tröttheten-Hanna, det här är din grymmaste jävla blogg någonsin. Läste genom hela skiten i förra veckan. Har inte haft tid pga livsomställningar osv. Jag vet att du förstår. Ska länka dig en dag snart, i hopp om att flera ska joina!)

Svar: Amen åhh, Pellzor! <3 Njuter alltid av din finsvenska.
Flickvänsmaterialet

#8 - - Pelle:

Och min förra kommentar blev ett stycke finsvenska. Njut av den.

#9 - - Calle:

Amän häj! Eftersom jag har ett icke fungerande närminne kommer jag inte ihåg HUR jag hittade dig men är väldigt glad ATT jag gjorde det! Eftersom närminnet inte är det enda problemet jag har just nu med mitt fantastiska huvud så går bloggandet på sparlåga, jag skriver lite och läser ännu mindre men när jag är med i matchen igen kommer du att vara på min favvoblogglista - helt klart!
Så länge FeministPeppar jag din och andra feministiska bloggar ihop med NBT, jag hoppas att vi lyckats att få några att hitta hit!

Svar: Hej, ja det har ramlat in en drös från er och det är jag väldigt tacksam för! Hoppas att du kommer igång med bloggandet igen snart!
Flickvänsmaterialet

#10 - - Calle:

Fint att höra att vår lilla manifestation faktiskt fungerar, nu blir jag alldeles varm imagen!
Glömde(!) att svara på din fråga om när vi ska krossa patriarkatet - det gör vi nu as we speak! Jag har en slägga i hallen som jag tar med mig varje gång jag går ut, hemma viftar jag med en gjutjärnsstekpanna!
Det som känns så otroligt hoppfullt just nu är att vi hittar varandra och stöttar varandra till stordåd, det är en så häftig känsla att vara en del av den feministiska lavinen som öser fram över Sverige just nu. Tillsammans är vi starka, tillsammans förändrar vi världen! Tjoho!

Svar: Ja, det känns verkligen som att vi bara väller fram! Det är härligt!
Flickvänsmaterialet

#11 - - Anonym:

Hej! Nybliven feminist, eller jag känner mig som det och stödjer den fullt ut men jag känner att jag ej har något behov att kalla mig feminist, men skulle inte säga nej heller om någon frågade. Just nu sitter jag och bara läser mer och mer om feminist för att bli mer insatt.

Jo jag är här för att stanna, för att få lite goda skratt och din blogg är enkelt. Har egen blogg som är inaktiv just nu, får perioder då ja vill skriva och inte skriva. Ämnet där är mest träning, men vill börja utöka den till mer feministiskt innehåll.

Hitta din blogg via en länk från moralfjant! :-D

Ha´de!

Svar: Kul, du är så välkommen!
Flickvänsmaterialet

#12 - - Helena:

Jag tror jag hamnade här första gången via Pelles personliga och sedan trillar jag in här när jag ser dig i en kommentar på någon annan blogg, enligt principen "just ja, den bloggen var ju bra". Jag är nämligen usel på att hålla mig med en aktuell länklista och glömmer därför bort nya bloggar jag hittar som jag gillar *slår mig på fingrarna* Så kommer jag att stanna? Jag lovar att göra mitt bästa.

Vem är jag då? Feminist och genusförespråkare som lever med sambo och ett stycke fyraåring. Har en egen blogg där jag skriver om sådant jag tycker är viktigt och ibland även om sådant som är mindre viktigt.

Patriarkatet krossar vi "as we speak", eftersom jag upplever att fler och fler feminister kliver fram och höjer våra röster mot orättvisorna. Heja oss!

Svar: Hej och kul att du hittar hit! Heja oss!
Flickvänsmaterialet

#13 - - honungsbi:

Minns inte riktigt hur jag hittade hit, men har följt sen dess! Har tänkt stanna ja :) Just nu känner jag att patriarkatet inte går att krossa. Det är ett uråldrigt monster som överlevt mängder av kulturer redan. Patriarkatet lever säkert kvar efter att hela mänskligheten dött ut :(

Svar: Så känner vi alla ibland. Jag kan bli så jävla arg och förtvivlad när jag tänker på hur lite som har förändrats och hur långt vi har kvar. Men vi kämpar på och vi peppar varandra när det känns tungt, väck ska skiten! <3
Flickvänsmaterialet

#14 - - Camilla Linko:

Hej! Jag hittade hit typ NU. Minns inte mer hur jag hittade hit, men det borde väl webbläsarn veta... Apgruppen kanske? Hm, ja, whatever, nu har jag suttit här och garvat för mig själv en stund. Sitter alltid och lyssnar på hur min sambo flabbar då han browsar imgur så det är skönt att själv få skratta åt en skärm också. Människor är så konstiga... ;) Gillar dina texter, kommer nog att stanna för världen behöver mera skratt och mindre patriarkat helst igår!

Svar: Hej, du är så välkommen! :)
Flickvänsmaterialet