Det kom ett brev... #4

 
Kära Under Ytan!
 
Fy fan, det har jag aldrig tänkt på - att det i själva verket är kvinnor som har mer makt i samhället på grund av att de sminkar sig och därför blir snyggare än män. Inte visste jag att mascara var ett sånt mäktigt vapen! MIND BLOWN.
 
Som du förstår så är jag djupt imponerad av din fantastiska analys av feministisk teoribildning och de maktstrukturer som finns i det här samhället, men innan jag helt förkastar feminismen och kysser dina fötter så skulle jag vilja att du besvarade några frågor:
 
- Vilka fördelar är det kvinnor får gentemot män av att vara sminkade? Tänker du på den oönskade uppmärksamheten från främmande män, eller på de svidande ögonen när en somnar med ögonsminket kvar?
- Om det nu är så att kvinnor har mer makt än män och att detta beror på att de är sminkade, borde inte män då bara kunna spackla på lite foundation och sprida lite manlig fägring kring sig?
 
Skriv gärna svar, jag vill så otroligt jävla gärna veta vad du mer har för briljanta tankar och idéer när det gäller feminism. DUMJÄVEL.
 
 
#1 - - Therese:

Men. Shit. Egypter, greker, romare, barocken, indianer, nutida stammar, teater å tv är fullt smink. Kvinna som man.

Svar: Hahaha ja, jag vet!
Flickvänsmaterialet