Det kom ett brev... #5

 
Väl rutet, Öppen för diskussion! Skyll dig själv dumjävel, det är tidens melodi!
 
Det rimligaste är ju ändå att lägga skulden på den som blir utsatt för ett brott. Som exempelvis om jag skulle söka upp dig, vara en asschysst och trevlig person som du gärna hänger med och vem vet, kanske till och med fattar romantiskt tycke för och inleder en kärleksrelation med. Och så en dag, när du sitter i soffan i bara kallingarna och helst vill pilla navelludd och slöbläddra sportresultat på text-TV, så börjar jag smeka insidan av ditt lår. Och du säger nej, men det skiter jag i för du sitter ju där med benen brett isär och bjuder ut dig.
 
Eller så kanske vi inte inleder en kärleksrelation, vi är bara polare. Som spelar FIFA och går ut på krogen och festar tillsammans. Åker på en Ålandskryssning hela kompisgänget, och så blir du lite för full efter sista shotten med jäger. Och när du har kräkts klart nere i hytten där det bara är du och jag nu men du fortfarande är så full att du inte kan säga emot så är jag inte din schyssta tjejkompis som du litar på längre. Och efteråt säger alla att du inte skulle haft det där urringade linnet på dig. 
 
Eller så känner vi inte alls varandra, jag bara ser dig på ett dansgolv ute på en klubb och fy fan, jag kan bara inte kontrollera mina djuriska lustar när jag ser en snubbe med byxor där kalsongkanten syns och man kan skymta de där ljuvliga höftbenen. Så när du går hem så följer jag efter dig, snabbar in på dig så diskret jag bara kan.
 
Skönt att vi är överens om att allt är ditt eget fel och att du bara har dig själv att skylla, att jag nu har fri lejd att göra precis vad som helst med dig ifall vi ses.
 
Vänliga hälsningar,
Flickvänsmaterialet
#1 - - Madde Schwedaan:

Mycket bra svar!

#2 - - Strukturama:

Haha alltså... "Klart kvinnan ska skylla sig själv när hon vet att hennes kropp är sexualiserad och män har ett sjukt maktbehov?!" Orkar inte våldtäktsförsvarare.

#3 - - helena:

Bra svar! Plus att signaturen på frågan var ju ren jävla ironi :)

Svar: Hehe, fast den fantastiska signaturen står jag själv för, tyckte inte att Flashback-skribenten som författat inlägget förtjänade nån kredd :)
Flickvänsmaterialet

#4 - - helena:

Haha jasså!! Sorry, inte meningen att låta så snorkig då! Jag trodde personen var seriös med det med, hehe

#5 - - Therese:

Fan vad du är bra på att formulera dig! Och seriöst. Jag orkar inte tanken på att behöva förklara för min dotter att hon alltid måste vara på sin vakt mot män och annat dumt folk.

Svar: Tack! Jag vet, jag vill bara gråta vid tanken på att Fjunet ska behöva utstå den här skiten OCKSÅ. Enough med min mina förmödrar, enough med min egen generation, inte också min dotter.
Flickvänsmaterialet

#6 - - Minja:

Du är så jävla BÄST!

Svar: <3!!
Flickvänsmaterialet