Whatever you say, Emilia

Jag fick en lång kommentar igår.
 
Den var sjukt rolig men enormt hatisk och i den drevs tesen i otaliga exempel att feminism och nazism visst är jämförbara. Jag kommer inte publicera den på bloggen eftersom jag tycker att tanken på att någon har suttit i typ en halvtimme och ursinnigt komponerat en lång lista med exempel på hur feminismen och nazismen egentligen bara är same shit different name INTE får den publicerad och därmed har skrivit skiten helt i onödan är mycket mycket roligare än att besvara dravlet, men jag kunde ändå inte låta bli att förundras över en grej, nämligen: Varför kommenterar antifeminister så ofta under kvinnonamn?
 
Alltså, även om det vore en kvinna som skrev sån här skit (och det är det nästan ALDRIG) så ger det ju inte mer legitimitet till argumenten. I bästa fall kommer jag tycka lite synd om den kvinna som loskar i motvind och tänka att jag kämpar för henne ändå, men jag kommer ju inte att ändra uppfattning och inse hur felaktig min världsbild och politiska uppfattning är bara för att du skriver under med Emilia istället för Emil?
 
...men så är jag ju en fundamentalistisk feminazist också. Håja.
 

(Bring it antifeminister därute, det rycker i mitt ta bort kommentar- och blockerafinger)
#1 - - Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa:

Hej! Din blogg är ju helt amazing! Länkade dig i ett inlägg nyss :)

Vill ba säga att det inte går att läsa din blogg via feedly (som är en app som samlar bloggar, många läser via den) så det kan vara en idé att kolla upp hur du fixar med det (rss-flöde eller nåt tror jag det heter) om du vill att fler ska läsa :)

Svar: Åh, tack! Och tack för tipset, jag ska ta och kika på det!
Flickvänsmaterialet

#2 - - When Darkness Falls:

Och jag tackar Moralfjant för att jag hittade hit, detta är min nyaste favoritblogg! Hoppas du känner att du får uppbackning mot anti-feministerna. När jag börjar blogga igen ska jag också rekommendera din blogg!

Kram!

Svar: Tack! Har verkligen fått sjukt mycket uppbackning och kärlek från andra feminister, det värmer!
Flickvänsmaterialet

#3 - - Annika i Colombia:

Håller med Moralfjant! Både om älsket och feedly-läsningen. Så här lätt fixas det:
http://www.kattakvack.se/?p=19017

Svar: Tusen tack för både älsk och feedlytips! :)
Flickvänsmaterialet

#4 - - Therese :

Gör du rätt i. Jag har svårt för att förstå hur man kan vara kvinna och inte feminist? Blir arg bara jag tänker på det.

Svar: Vi slåss för dem ändå!
Flickvänsmaterialet

#5 - - fanny:

Hej! Du måste ändra i inställningarna för nu kan en inte läsa hela dina inlägg på bloglovin utan måste öppna de i ny länk. Tror det är typ rss-flöde eller nåt sånt. Vill läsa din blogg men är så irriterande att behöva öppna inlägg i webbläsaren, förstör poängen med appen liksom... :)

Svar: Det funkar på min Bloglovin nu, funkar det för dig?
Flickvänsmaterialet