Veckans Feministiska High-fives - v 20

Fredag och Feministiska High-fivesdags! Några grejer jag har gillat:
 
  • Sister Disco har en så himla bra bloggserie om historiska feminister som jag tycker att ni ska läsa och bli peppade av! Den här veckan handlar det om suffragetten Alice Paul som jag inte kände till sedan tidigare, asspännande!

  • #queeraberättelser på Twitter.

  • Fanny Åström har samlat sina bilder på män här! Min favorit är denna:



  • Hanna Gustafsson på Genusfolket har börjat med en bloggserie om Post-backlashfeminismen och det första inlägget handlar om "God Ton". Jag citerar:

    "Det finns en scen i filmen Mean Girls från 2004 när lärarna ska försöka få skolans tjejer att sluta bråka med varandra och en person med darrande röst håller en monolog inför skolan om hur fint det vore om alla bara kunde komma överens och världen bestod av regnbågar och kattungar, varpå någon ropar”she doesn’t even go here!” En bättre metafor för de som rusar in i viktiga debatter och derailar dem genom att utropa ”varför kan inte alla bara sluta attackera varandra och istället komma överens”, går knappast att hitta. Därför har just uttrycket ”do you even go here?” blivit ett sätt att snabbt ta itu med de som kommer in i olika internetdiskussioner och försöker störa viktiga debatter genom att fokusera på deltagarnas ”ton.”"

  • Denna bild av Nanna Johansson:

     
#1 - - Madeleine -an uncompromising feministic vegan:

<3!!!!!!!

Svar: <3!
Flickvänsmaterialet