#femfoto14 - 30 dagar feminism

 
Under sommaren brukar mina bloggar dö. Det brukar vara en lång och plågsam död där jag inlägg efter inlägg ber om ursäkt för att jag inte har hunnit eller orkat blogga, och när hösten väl kommer så känns det ungefär lika kul och inspirerande som en död krukväxt att börja igen.
 
Så denna sommar har jag helt enkelt tänkt fortsätta vattna och gödsla!
 
Jag har gjort i ordning en 30 dagar lång feministisk foto- och bloggutmaning, och du får jättegärna haka på om du vill! Gör det så ambitiöst eller avslappnat du vill, hoppa över de ämnen som känns tråkiga eller de dagar som du har fullt upp att käka glass och bada.
 
Mina inlägg kommer att postas här på bloggen och på Instagram under hashtaggen #femfoto14, och jag börjar den första juni.
 
Vill du vara med? Kommentera inlägget så jag kan följa dig!
 
Rubriker:
 
1. Selfie
2. Dåtid
3. Feminism
4. Aha-upplevelse
5. Hjärtefrågor
6. Inspirationscitat
7. Kropp
8. Systerskap
9. Förebilder
10. Kärlek
11. Hat
12. Vänskap
13. Nutid
14. Kampsång
15. Aktivism
16. Motstånd
17. Frustration
18. Ilska
19. Förtryck
20. Överlevnadsstrategier
21. Tjejfilm
22. Utopi
23. Framtid
24. Acceptans
25. Mod
26. Oro
27. Hopp
28. Länkkärlek
29. Pepp
30. Ord på vägen
#1 - - Singelbloggaren:

Ja det här med blogg och sommar verkar vara en knölig nöt att knäcka. Läsarsiffrorna går ju också ner, så det gör ju sitt för inspirationen... Jag tror din utmaning är en utmärkt lösning!

Svar: Ja, andan går verkligen ur hela bloggvärlden på sommaren, så en ska väl inte vara så hård mot sig själv... Men jag har så svårt att hitta inspirationen igen om jag tar uppehåll, då blir det ingenting alls av det sen.
Flickvänsmaterialet

#2 - - Anna:

Jag kommer haka på! På @annamirling på instagram. Superbt initiativ! Älskar din blogg för övrigt. Heja!!

Svar: Åh, tack snälla! Vad roligt att du vill vara med!
Flickvänsmaterialet

#3 - - honungsbi:

Bra idé! Hakar nog på på bloggen men skippar instagram.

Svar: Vad roligt!
Flickvänsmaterialet

#4 - - Cecilia:

Jag vill va med :) okej om jag använder din bild? Kommer såklart länka till dig

Svar: Självklart! Vad kul!
Flickvänsmaterialet

#5 - - Lisa Meg:

Åh, jag hakar gärna på, verkar sköj :3 Lånar gärna också din bild, så folk ba vet vad jag håller på med ens.

Svar: Ja, vad roligt! Låna på!
Flickvänsmaterialet

#6 - - Annika i Colombia:

Jaaa! Instagrammar (och kanske bloggar)!

Svar: Ja, vad kul! :D
Flickvänsmaterialet

#7 - - Fifi:

Jag är på!

Svar: Ja, vad roligt!
Flickvänsmaterialet

#8 - - Feministiskt positiv!:

Jag med! Använder denna utmaning till att liksom kickstarta min blogg lite, tänker jag :)

Svar: Vad kul! Hoppas du kommer igång!
Flickvänsmaterialet

#9 - - Helena:

Åh, det här gillar jag! Jag minns att förra sommaren var som ett enda långt eko på min blogg, så lite inspiration är inte fel. Jag kanske inte gör alla (beroende på tid och så) och eftersom jag inte har instagram kommer mina inlägg bara att hamna på min blogg. Men jag ska hänga med så gott jag kan :-)

Svar: Ja, vad roligt!!
Flickvänsmaterialet

#10 - - SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma:

Men så KUL! Blev just varse om denna utmaning genom Ett tigerliv, aningen sen på bollen... Ska försöka! Ska verkligen försöka! Mitt i betygsättning och barnafödande och annat... Åtminstone på instagram :-)

Svar: Vad roligt! :D
Flickvänsmaterialet

#11 - - SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma:

Btw, i början av förra sommaren, eller till och med mitt i sommaren, nådde min blogg toppen kan man säga, över 1000 klick om dagen (ja det är väldigt bra i min värld) och delningarna flödade... Sedan började jag jobba och därefter har det dalat och dalat och dalat... Och dalat... Så jag skulle nog vilja påstå att sommaren är en rätt bra tid :-) Även om jag iofs minns att jag bloggade en hel del blaj förra sommaren, och en hel del ursäkter. Ja. Så vi får väl se. Kanske var våren 2013 höjdpunkten i min blogghistoria. Tjohej.

Med detta sagt: gillar detta initiativ!

Svar: Det är väl risk att det börjar dala när jag börjar jobba igen, men fram tills dess tänkte jag försöka posta åtminstone en gång om dagen!
Flickvänsmaterialet

#12 - - Cecilia - tatuerad och piercad feminist:

Jag börjar idag och låter utmaningen gå in en bit i juli för vill hinna med alla :)

Svar: Det låter bra, ska bli kul att läsa!
Flickvänsmaterialet

#13 - - Sofie - catfightback:

Jag vill också! Får se hur bra det går när man har en liten 3 månaders bebis men ska göra mitt bästa!

Svar: Ja, vad roligt! Gör det du orkar och hinner och vill, no pressure! :)
Flickvänsmaterialet