Fyra nyanser av kvalificerat skitsnack

Okej, kan vi lägga ner det här skitsnacket om att det är feministers retorik som gör att de blir hotade och hatade?
 
Så här är det: Vi blir hatade för att vi är kvinnor, inte för att vi är feminister. Den enda skillnaden mellan feminister och kvinnor är att feminister öppnar käften och berättar om hatet och förtrycket vi möter. Vi gör motstånd, sätter ord på det och gör det talbart.
 
Vi utgör ett reellt hot mot patriarkatet, därför blir vi hotade och utsatta för försök att tysta oss - men hatet och föraktet mot oss är det som själva patriarkatet bygger på. Vi utgör ett hot mot den samhällsordning som hatar oss - därför måste vi tystas.
 
Så bespara mig skitsnacket, sluta lägga skulden på mig och mina medsystrar och sluta låtsas som att det är sättet jag uttrycker på mig som är problemet.
#1 - - Sofie - catfightback:

Exakt.

#2 - - Freja:

Yes, bra rutet!

Svar: Tack! <3
Flickvänsmaterialet

#3 - - Rebecca:

So fucking true!

#4 - - Rebecca:

WÖRD!