#femfoto14 - 5. Hjärtefrågor

 
En av mina hjärtefrågor är mäns våld mot kvinnor. Under 2012 anmäldes 28 254 fall av misshandel mot kvinnor i Sverige och i en majoritet av fallen är förövaren en person som kvinnan har någon form av relation till. Ungefär 17 kvinnor per år mördas dessutom av en närstående man, och dagligen så anmäls 46 fall av sexualbrott mot kvinnor varav hälften rör våldtäkt eller våldtäktsförsök. Utöver detta tillkommer ett enormt mörkertal av fall som aldrig anmäls.
 
Det är helt fucking jävla oacceptabelt, det måste upphöra nu. 
 
Undrar du vad som är grejen med det här inlägget? Läs mer om #femfoto14 här!
#1 - - Ida!:

AAAHHH! Hittade just till din blogg och den är AMAZING, sträckläst nästan hela nu på morgonen! Du muntrade upp min crappy morgon (pga jag och mitt ex flyttar isär idag och det känns ändå rätt deppigt, fast jag vet att det kommer att bli bra sedan.) Sluta aldrig!

Svar: Tack och vad roligt att den kunde muntra upp dig! Och det kommer att bli bra, heja dig <3
Flickvänsmaterialet