#femfoto14 - 2. Dåtid

 
Så här såg jag ut för 11 år sedan när jag började gymnasiet. Jag mådde sjukt dåligt på den här tiden, jag hade ätstörningar och hade ca noll självkänsla kvar efter att ha varit mobbad hela grundskolan. Mitt feministiska uppvaknande några år senare är det bästa som har hänt mig, för äntligen insåg jag att det inte var mitt fel, och att mitt sätt att vara aldrig varit felet. Det var en sån enorm befrielse, och jag önskar verkligen att mitt femtonåriga jag också hade fått uppleva den. Det hade besparat mig så mycket lidande.
 
Undrar du vad som är grejen med det här inlägget? Läs mer om #femfoto14 här!
#1 - - Feministiskt positiv!:

Inte nåt foto hos mig, skrev istället om ett barndomsminne som jag fortfarande funderar mycket över! Använder ändå #femfoto14, även om min medverkan kanske inte blir så mycket foton! Mer reflektioner.

Sorry att jag gör "fel", men du gjorde en så bra mall att utgå ifrån så jag hoppas att det är okej att jag använder den lite på "mitt" sätt! *nervös*

Svar: Självklart! Vad spännande, ska titta in och läsa om en stund! :)
Flickvänsmaterialet

#2 - - Fine - en 21årings syn på sex, kärlek och relationer:

Vad ledsen jag blev över att du mått så dåligt i grundskolan. Jag gjorde också det till och från, kallades ofta tjock och liknande... Men gymnasiet, och det feministiska uppvaknandet, kom som en enorm befrielse!

Svar: Det var så skönt när jag blev kvitt skulden och skammen över att ha varit utsatt och insåg att det verkligen inte var mitt fel. Det kan fortfarande göra ont att tänka på, men jag har ett annat sätt att se saken på och det har varit otroligt viktigt för min läkningsprocess.
Flickvänsmaterialet

#3 - - Charlott:

Fan vad vi är många som knappt klarar livshanken under den press som vi tvingas genomleva i högstadiet, behöva vara produktiv och prestera i skolan samtidigt som den stora propagandamaskinen massmedia sänder ut tydligt budskap att vårt yttre är det som ger oss värde så vi tvingas in i att objektifiera våra kroppar och ta ut vår frustration mot kroppen. Livsfarliga värld vi lever i. Din blogg är jätte inspirerande! Tack att du delar med dig och sprider det viktigaste!

Svar: Tack snälla för berömmet!
Flickvänsmaterialet