Snubbpanelen: Vad är manlighet?

Det är tisdag och det är snubbpanelsdags! Tidigare veckor har vi ju fokuserat på vad snubbar egentligen tycker är ett flickvänsmaterial och varför de hatar feminister. Den här veckan är det därför dags att lyfta blicken, skifta fokus och ta reda på följande: Vad är manlighet?
 
Som vanligt hade Flashback en hel del spännande insikter i ämnet:
 
 
Okej, nu måste jag bekänna en sak - jag fattar inte vad som egentligen är grejen med att stå upp och kissa? Varför är det höjden av manlighet?
 
Jag kan OCKSÅ kissa stående fastän jag inte har någon kuk, och jag kan också få till en stråle som kan skära i diamant om jag är tillräckligt kissnödig. Jag inser bara mina begränsningar i pricksäkerhet och låter bli av hänsyn till andra människor som ska använda samma toalett som mig. 
 
 
Kort och koncist - manlighet är att dricka bärs och runka kuken. Låter härligt! Dock får det ju patriarkatet att framstå i än mer tveksam dager - varför ska män sitta på maktpositioner om de enda egenskaper som skiljer dem från oss andra är att de 1. dricker bärs och 2. runkar kuken? Borde inte båda dessa egenskaper snarare grumla deras omdöme och göra det direkt olämpligt för dem att fatta några som helst beslut gällande andra människors liv?
 
 
Det här är ett intressant uttalande, tycker jag. Om feministdravlet inte har någon funktions i det här samhället, varför ska en då vara så jävla nöjd över att vara född som man och inte som kvinna?

Manlighet, detta enigma! Ja, veckans snubbpanel väckte nästan fler frågor än de besvarade. Kanske att vi når större klarhet nästa vecka?