Det kom ett brev... #3

 
Hej kära Förtryckt!
 
Först och främst - eftersom ditt brev är fullständig skit och jag ändå strävar efter att hitta någonting positivt hos alla människor - SJUKT SÖTA KATTUNGAR!!! Jag gillar ju inte ens katter särskilt mycket utan är mer en hundmänniska, men alltså ååååh värsta mysiga fluffpälsen. GÖLLIGAAA! <3<3<3
 
Du undrar varför kvinnor är förtryckta i Sverige. Detta är ju en sjukt komplex fråga, och omöjlig att besvara i ett enda blogginlägg och mer utrymme än så tänker jag inte tillägna dig. Dock så tar ju det hela sin utgångspunkt i vad en anser är förtryck, och där kan en ju konstatera att vi har ehhh lite olika åsikter.

Du menar att det inte är förtryck att det finns arga män som kallar kvinnor för sliddjur, utan att förtryck är när staten behandlar män och kvinnor olika - exempelvis påtvingar män värnplikt.
 
Jag menar, precis som Fanny Åström, att förtryck kan definieras som "att ideologiskt och/eller materiellt bearbeta en person eller en grupp personer för att sätta dem i ett ihållande underläge, som det sedan troligen dras fördel av på något vis". Och visst, jag tycker väl att allmän värnplikt för män är kasst och att det borde vara upp till var och en om de vill springa omkring i skogen och leka G.I. Joe, men om du på allvar menar att det bara är staten som kan utöva förtryck så är du ju helt jävla dum i huvudet. Och om det absolut värsta "förtryck" du råkar ut för i livet är att åka på ett statligt påtvingat scoutläger i sex månader skulle jag säga att du är rätt så jävla lyckligt lottad.
 
Att arga män kallar kvinnor för sliddjur är med andra ord i allra högsta grad ett uttryck för förtryck, eftersom det används som en nedsättande term för att objektifiera och avhumanisera kvinnor för att på så sätt försätta dem i ett ihållande underläge.
 
Sedan skriver du att du tycker att det är roligt att feminister är för öppna gränser och mångkultur. Det tycker jag med, även om jag skulle säga att det vi har är ett interkulturellt samhälle och inte ett mångkulturellt, eftersom det som pågår snarare är att olika kulturer korsbefruktar och berikar varandra än att flera kulturer existerar samtidigt och försöker utkonkurrera varandra. Nåja, jag antar att vad jag vill komma till är att det finns kvinnohatande rövhattar inom alla kulturer, vilket inte minst du själv är ett lysande exempel på!
 
Slutligen kommer ett stycke som jag tycker är väldigt intressant. Jag har därför brutit ner det i lite mindre beståndsdelar och kommenterat det du skrivit:
 
"Att t.ex kvinnor är horor om de ligger med flera olika varje helg är precis lika mycket kvinnors eget fel, om inte mer än männens fel. Något som man ofta enbart beskyller männen för."
 
Ursäkta, va? Är kvinnor horor om de ligger med flera olika varje helg? För jag trodde att "hora" var en nedsättande term för prostituerade? Och alltså ja, om kvinnorna väljer att ha sex med flera olika så är det väl deras "fel", varför det nu skulle vara något fel om det är det som en har lust med? Gissningsvis tycker du så för att du inte få vara med, men sånt är livet vet du. 
 
Och på vilket sätt beskylls enbart männen för detta? Jag är uppriktigt nyfiken för jag fattar fan inte vad du menar.
 
"(...) Det finns också djupt rotade biologiska orsaker till detta beteende (att sexuellt frigjorda kvinnor betraktas som horor). Något man kanske inte alls kan ändra på... kvinnor och män har som sagt olika roller i samhället."
 
Skönt att det finns biologiska orsaker till att du beter dig som en idiot så att du slipper ta ansvar för dina handlingar. Låter ju inte alls som ett desperat försök att rättfärdiga att du är en skitstövel.
 
Hej då, hörs aldrig igen!
Flickvänsmaterialet