Snubbpanelen: Varför hatar ni feminister?

En av de saker som fascinerade mig med förra veckans snubbpanel var alla de saker som tjejer inte fick vara för att kunna anses vara ett flickvänsmaterial. Eftersom feminism ligger mig extra varmt om hjärtat (även om jag för all del också gillar slampor och bimbos) så var så klart tvungen att ta reda på - varför hatar ni feminister?
 
Intelligensian på Flashback kunde givetvis bistå med frodiga och välutvecklade svar:
 
 
Ett av det vanligaste svaren är att män helt enkelt tycker att feminismen förstör könsrollerna och att de därför blir sura på tjejer för att som kan försörja sig själva, öppna dörrar själva och kan pungsparkas HÅRT om nödsituation uppstår. Det är ju killarnas jobb för fan! Detta får dem att tappa lusten alldeles, och inte bara detta - en stor lust att bete som as och slå kvinnor uppstår också!
 
Ja, vad feminismen har att göra i ett samhälle där män resonerar så lugnt och sansat är ju faktiskt sjukt svårt att förstå.
 
 
Det går tydligen ändå att göra en distinktion mellan bra och dåliga feminister. Bra feminister är de som vill att jag ska stoppa min snopp i dem, dåliga är de som inte vill det och de behöver verkligen meditera så att de ändrar uppfattning på den fronten. 
 
 
Sen finns det ju så klart den rent vetenskapliga hållningen också, där man menar att feminism är en ovetenskaplig teori som främst attraherar överviktiga och fula kvinnor. Ser med spänning fram emot den metastudien då vi äntligen får svaret på den uråldriga frågan - blir tjejer feminister för att de är fula, eller blir de fula för att de är feminister?
#1 - - Anonym:

Och så kom det där med "manshat" som ett brev på posten; den äldsta, tröttsammaste, mest tidsslösande devisen av alla. Hur mycket tid måste varje feminist egentligen slösa på att långsamt förklara för något random pucko att "nej, hen hatar inte män"?

Svar: Eller hur!
Flickvänsmaterialet

#2 - - Marie:

Jag har nyss hittat hit, och jag måste bara berätta hur min kärlek bara flööööödar här inne! Tack för en fett jävla skitbra och inspirerande blogg..! <3

Svar: Åh, tack snälla du! Vad glad jag blir! <3
Flickvänsmaterialet

#3 - - Linn:

Bäst att du har börjat blogga igen!!!!! BÄST.

Svar: <3<3<3
Flickvänsmaterialet

#4 - - Potatisbulle:

Tänk så mycket roligare den siste putten där hade varit om han hävdat att teorin var ovetenskaplig **därför att** han tyckte att förespråkarna var fula.

Svar: Hahaha. Inte långt ifrån dock!
Flickvänsmaterialet

#5 - - Lojura Jungeljerta:

Vackert!

Svar: Tack!
Flickvänsmaterialet